maletisikte

Alla inlägg den 25 januari 2012

Av Måletisikte - 25 januari 2012 18:23

Nu börjar hungerkänslorna sakta komma. Mår jättebra annars så det är skönt!

Tredje dagen brukar alltid vara värst det vet jag av egen erfarenhet då jag hållt på med alla typer av soppor som Camebridge, allevo, nutrilette, naturdiet...och xtra vaganza ska bli den sista! Den här gången är sista gången jag går ner i vikt. För nu ska jag stanna där, för alltid! Det är liksom det stora målet. Har alltid haft lätt att gå ner i vikt för att jag är så envis men att behålla den har jag aldrig lyckats särskilt bra med, Tror aldrig jag vart så peppad någonsin! 


Iaf, Dom första dagarna tar kroppen av glykogenerna (vet inte om man säger så? ) Men från muskler och lever iaf där det finns Glykogen=socker och när det inte finns något mer att ta av därifrån så börjar kroppen bränna fett vilket den börjar göra på dag 3 ungefär, alltså idag? =) WIIE!


Jag tycker inte det är jobbigt än så länge, ska snart ta min sista soppa för idag, Vad tror ni klarar jag 3 veckor på helfart? KLART JAG GÖR! Har klarat 5 förut så!


Vill även tilläga att jag vart utan alla sötsaker (kakor,bullar, läsk mm.m) sedan nyår, 25 dagar idag alltså, vilket inte har vart några problem alls. Det är en härlig känsla när man bestämt sig och allt bara går på räls, underbart! Kan ju  säga att jag heller inte har ätit godis sedan 12 juli 2008. Kan berätta mer om det i ett annat inlägg. Så kan ni få lite tips!:)

Av Måletisikte - 25 januari 2012 10:08

Hej

Jag har nu börjat min resamot ett lättare liv med xtra vaganza. Jag går nu på bara soppor. Dom är äckliga så jag håller på och spy.. Men jag håller ut :) Började i måndags så har alltså bara hållat på drygt 2 dagar. Inne på dag 3 idag. Målet är väll att köra 3 veckor på ren kur, Första dagen mådde jag jättedåligt. Mådde illa, var yr, diarre och det känndes som jag hade åkt på magsjuka typ. Igår mådde jag bättre och just nu mår jag också rätt bra. Men det kommer och går. Speciellt illamåendet. Men även om det inte är särskilt kul och må illa så är det ändå bra på sitt sätt. Då jag absolut inte är sugen på någon mat heller. Har inte heller kännt mig speciellt hungrig. Det gäller och dricka mycket vatten vilket jag är bra på!


Och så det där med träning. Denna vecka blir det lugnt på den fronten! Känner mig i alldeles för dåligt skick för det. Men promenader blir det gott om såklart!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30 31
<<<
Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards