maletisikte

Alla inlägg under februari 2012

Av Måletisikte - 27 februari 2012 09:03

Vaknade på tok för tidigt imorse, 04.17 stog klockan på när jag tittade. KILL ME! Nejdå :P Men jag kunde verkligen inte somna om!! Så då gick jag upp och åt min frukost, kesella och blåbär sen ett ägg också. Jaha och nu då tänkte jag? Det slutade iaf med att jag stack till gymmet och tränade på crosstrainern i 45 min. Känndes riktigt bra efteråt. Kl 07.15 hade jag redan hunnit med frukost och gym liksom :)


Ska snart ta mitt mellanmål, en XV VLCD, sen blir det mental träning.


Ha en fantastisk dag, min har börjat helt toppen, skulle gärna börja dagen med en promenad/gym varenda dag för det är ju så underbart! Men när man börjar jobba kl 7 blir det så himla tidigt om man ska träna innan det och hinna duscha :S Då ska jag vara på gymmet kl 5 isf. Kanske händer någon gång men tyvärr skulle det aldrig kunna bli en vana, behöver sova också ju.

ANNONS
Av Måletisikte - 26 februari 2012 09:45

Hej! Det går inte alltid superlätt. Idag åt jag som vanligt frukost vid 6 när jag jobbar. Och redan vid 8 började jag bli hungrig!! Hållde mig till 9 med xtra vaganza RTD (redy to drink) nu mår jag iaf bra och är inte hungrig, till lunch blir det en sallad från Hemköp. Ska nog Lyxa till det med lite fetaost idag :) känner mig så nöjd när man kan hantera hungerkänslorna!!

ANNONS
Av Måletisikte - 25 februari 2012 14:41

Idag har jag vilodag från träningen. Det är faktist också viktigt att låta musklerna vila emellanåt och jag har sån hemsk tränigsvärk också. Har vart ute på en skogspromenad iaf, men den blev inte så lång eftersom det bara är is och man halkar hela tiden, blir tokig när man inte kan gå i det tempo man vill för att det är halt!!!   

Av Måletisikte - 24 februari 2012 15:29

På mitt jobb går man verkligen vardagsmotion. Idag testade jag min nya app endomondo och 5,6 kilometer har jag gått på jobbet idag. Klockan 17 laddar jag för zumba och ikväll blire en promenad i vanlig ordning! :)

Av Måletisikte - 23 februari 2012 15:54

Vet ni vad jag stör mig på något fruktansvärt!!

Smala människor som inte tränar. Som säger: "jag behöver inte träna för jag är smal och behöver inte gå ner i vikt" eller "jag trivs med mig själv och behöver inte träna". Alltså man tränar ju inte bara för att gå ner i vikt?? Det har jag aldrig gjort, gud så tråkigt det måste vara! Jag tränar hela tiden vare sig jag "bantar" eller inte. Jag tränar för att jag mår så himla bra av det. Man känner sig piggare, friskare och gladare. Man orkar mer, har en sund kropp, förebygger sjukdomar och t.ex ryggont.


Jag menar inte att alla måste träna. Det är väll ett helt eget val man gör. Jag förstår mig dock inte på människor som inte vill träna och bara svulla i soffan? hehe :P Men det är en sån himla dålig ursäkt bara....ALLA behöver tränaOavsett kroppsform. 


Lika gäller ju att äta nyttigt? JA man kan äta nyttigt även om man är smal. Många som inte vill förstå det.


Ja nu har jag sagt min åsikt, och den står jag för. :)

Av Måletisikte - 23 februari 2012 15:44

Dagens träning:

Promenad på f.m 40 min i skogen. 

Promenad på e.m 40 min i skogen.

Har tränat mental träning som jag gör varje dag nästan och ikväll laddar jag för xtra vaganza möte och efter det blire pump it! BRA TORSDAG och bra träningsdag! :)

Av Måletisikte - 22 februari 2012 22:19

Har setat och läst en hel del i xtravaganzaboken idag och är så sjukt peppad så ni förstår inte. Ska bara klara mitt mål. Jag ser liksom inga hinder för att jag inte skulle klara det?


Har funderat lite på belöningar, så himla svårt. Men jag vill ha belöningar, kul men en liten "morot"! Har ju sagt att jag ska ha nått som inte kostar men det är omöjligt att komma på något som inte kostar så nu fick de bli såhär (tror jag).


Tänkte något i den här stilen:

När jag är under 70 kg: Köpa en ny blomma till vardagsrummet. Kom inte på något bättre och jag behöver verkligen en nu. Har dessutom inte långt kvar till det målet heller. Vägde ju 70.1 sist jag vägde mig för en vecka sen. Så jag kanske väger under 70? Jag har ingen aning ;)


När jag når 65 kg: (Som jag har som mål att väga på valborgsmässoafton) Då har jag tänkt att jag får köpa ett nytt träningsklädesplagg och sätta på lösnaglar. Lösnaglar tycker jag egentligen är rätt dyrt och onödigt men jag älskar och ha det för de är så fint så därför tänkte jag unna mig det då. Träningskläder är för att hålla glöden att fortsätta träna. ( Sen kanske boka personlig träning... Har inte bestämt mig, men det vore kul med personliga tips osv! )


När jag når målvikten 60 kg: (Det målet har jag satt upp till 1 augusti) Köpa jeans(har inte använt jens på flera år..) och något annat klädesplagg, kanske en klänning! Gå på massage, body talk och andra behandlingar då mina vänner från usa kommer hit i augusti (och dom jobbar med sånt) Sen funderar jag även på att boka en resa när jag når min målvikt. Är sjukt sugen på New York. Och det kan man kalla en bra "morot" för att nå målet!

Av Måletisikte - 22 februari 2012 21:59

Hej!

Idag har jag vart ute på en promenad på över en timme skogen och åkrarna, som alla andra dagar? Hade tänkt gå på yoga men har fortfarande sån sjuk träningsvärk. Men imorgon blire nog Pump it. Det var länge sen nu, och det ska bli å kul!


Har vart duktig och äta idag, har hållt mig till små portioner, gjort precis som man ska. Så lite beröm får jag av mig själv. Nu kanske ni tror att jag fuskat alla andra dagar men nejdå det har jag inte, kanske ätit liite för mycket kesella och gojjibär men vad gör det? Jag tänker inte vara arg på mig själv för det i efterhand. Det tjänar jag ingenting på. Jag måste däremot kanske tänka mig för innan. Det är det som är mitt problem. Stress och småäta. DET SKA BORT! Jag hatar den dumma vanan.


Äter fortfarande kesella med bär på morgonen. Idag blev det blåbär och hallon m. kesella, 1 valnöt, gojjibär, linfrön och svarta sesamfrön.

Till lunch: Laxfilé m. broccoli och grönsaker.

Middag: rostbiff, keso och grönsaker.

Sen soppa till mellanmål på f.m och e.m


Längtar till imorgon, en ny dag med nya möjligheter :)

Skaffa en gratis bloggwww.bloggplatsen.se