maletisikte

Alla inlägg den 9 februari 2012

Av Måletisikte - 9 februari 2012 18:50

Jag kom precis hem från ett möte på xtra vaganza. Idag pratade vi mycket om målbild, hur ser mitt mål ut? Hur mycket vill jag gå ner? Vad vill jag kunna göra när jag har gått ner i vikt? Vad ska jag göra? och hur ska jag fortsätta när jag gått ner kilorna? Man måste försöka tänka lite längre än bara målet, hur ska jag gå vidare. Se resultatet framför sig och inte bara målet! Man vill ju absolut inte gå tillbaka till dom gamla matvanorna sen när man gått ner sina kilon, Då har jag ju kastat bort hela viktnedgången?


Mina gamla vanor har egentligen inte vart extema. Jag har alltid vart relativt hälsosam av mig. Visst hade jag en tid när jag åt mycket godis, men det är många år sen nu. Jag har ju som sagt inte ätit godis på 3,5 år. jag har vart ute och gått mycket och gymmat m.m Men sen har jag ofta fallit för frestelser. Jag har varit stenhård några månader och sedan bara smällt i mig massor med mackor och kakor. Det var min största last. jag kunde äta kvällsfika och rosta smörgås på smörgås. Det kunde sluta med typ 6 st med massa ost och smör... Sen fick jag ångest efteråt. MEN det var då det, jag tänker aldrig gå tillbaka till dessa vanor. Det räcker med 2 rostade mackor. För sluta helt med det vill jag inte. Något gott måste ma få äta ibland. Men i då i rätt mängd!


Något jag även måste öva på är at intedeppa ner mig när jag blir sjuk och när jag inte går ner i vikt. Jag har haft och har mycket problem med mina knän. Förra våren tränade jag inför tjejmilen då jag plötsligt fick jätteont i knäna och knappt kunde gå på flera veckor. Jag blev deprimerad och grät och grät och såklart TRÖSTÅT.... jag måste lära mig att hantera en sån situation bättre. Ta det lugnt med knät och fortsätta äta bra iaf, även om jag inte kan träna. Det är skitsvårt för mig. Jag tycker ju så synd om mig då jag har ont, det går inte att förneka. Men jag måste hitta en bättre tröst än mat som inte ens tröstar. För efter all mat är man ju knappast nöjd?....


Nu ska jag ta min sista soppa, blev lite sent idag. Sen ska jag fortsätta tänka på min målbild. Jag ser den så väl i mitt huvud, hur jag ska och vill se ut när jag gått ner mina kilon, när jag får sätta på mig ett par gamla jeans "bara för att". Jag har ett par skitsnygga skinnbyxor som jag köpte i NY för ca 3 år sen. Jag kan säga att jag har inte använt dem en enda gång. Bara testat. Då kunde jag ha dem men sen blev jag tyvärr större och växte ur dem  på en gång. Det är nog min största "morot" angående kläder och sen givetvis att jag inte ska skava sönder alla mina byxor med låren..

Skapa flashcards