maletisikte

Alla inlägg den 27 april 2012

Av Måletisikte - 27 april 2012 21:20

Tycker det där med vågen är så himla svårt. Vet inte vad som är bäst, kan inte komma fram till det? På xtra vaganza väger vi oss inte så ofta eftersom man inte ska tänka på själva siffran för mycket utan fokusera på andra saker. har ingen egen våg så jag väger mig på xtra vaganzas våg eller hemma hos föräldrarna.


Om man väger sig varje dag:

Risk finns för att man blir ledsen/nedstäämd eller vad man nu blir om man inte gått ner eller ist gått upp. Samtidigt ska man ju såklart ha i åtanke att vågen kan visa väldigt olika från dag till dag beroende på många olika saker! Visar däremot vågen bra siffror (neråt) så tror jag att man skulle bli väldig peppad att fortsätta kämpa.


Om man väger sig en gång i veckan:

Tror jag kan vara ganska bra! Det blir inte för ofta och inte för sällan!


Om man väger sig mer sällan:

Har märkt att det är lite lätt att tappa "sugen" om man väger sig för sällan. man vill liksom få bekräftat hela tiden åt vilket håll det går åt :)


Man kan ju även mäta sig också, men jag tycker inte det är lika kul ;) Även fast jag är väldigt glad över de centimeter jag förlorat.


I vilket fall ska jag nog väga mig imorgon för att se hur jag ligger till, var ett tag sen (är hemma hos föräldrarna nu)

Av Måletisikte - 27 april 2012 20:28

Har mått ganska bra idag :)

Inte mycket hungerkänslor och jag har kännt mig väldigt glad. Känner dock nu att jag är helt slut och har ingen energi kvar alls. Har vart ute och gått en skogspromenad en timme och vart på gymmet 50 min och tränat mage, axlar, biceps och rygg. Nu är jag  så jäkla öm i musklerna i hela kroppen så jag ska nog ta någon vilodag från gymmet alltså ;)

Av Måletisikte - 27 april 2012 06:00

Godmorgon!

Här har ni min frukost! En soppa med chokladsmak. Inte riktigt lika gott som varm choklad men vill man vara fin äre bara att kämpa och stå ut! :D Det blir iaf lite "roligare" om man dricker ur fina muggar, jag älskar dessa! Vatten/loka brukar jag dricka ur vinglas när jag vill lyxa till det ;)


 

Ovido - Quiz & Flashcards