maletisikte

Direktlänk till inlägg 25 maj 2012

Hälsan är viktigast av ALLT

Av Måletisikte - 25 maj 2012 19:32

Hej!

jag har vart lite frånvarande här några dagar nu. Det har berott på att jag fick åka in akut till sjukhuset pga kraftiga smärtor och krampanfall i magen. Har även mått illa, spytt och haft/har fortfarande feber. Nu är jag äntligen hemma iaf.


Just nu är jag inte så allvarlig med någon viktnedgång som ni kanske förstår? Det viktigaste är att jag blir frisk. Jag har för den delen ingen matlust heller nu. jag äter det jag känner för. Idag har jag endast fått i mig lite kräm till lunch och mannagrynsgröt till kvällsmat.. Behöver något som är milt för min stackars mage som inte kan ha det så lätt!


Så nu gå hälsan före allt. Ska hålla mig borta från soppdieter och alla förbud mot olika saker. Som jag skrivit har jag ju vart utan Jag kommer även att bryta mitt godisförbud den 12 juli (då det gått 4 år). Att jag bryter alla förbud betyder INTE att jag kommer smälla i mig allt och skita i allt. För det är inte heller hälsosamt.


 Jag vill bli hälsosam och "normal". Träna normalt, äta normalt och njuta av livet.


Jag tänker inte ge upp, bara ta en liten paus och äta allt fast i rätt mängd. =)


För så som jag har hållt på nu är inte bra, kan även säga att jag har hetsätit och spytt.. Vilket är en början till bullemi. Inte så bra. Jag mår inte bra psykiskt nu heller av alla krav jag har på mig själv så jag har fått tid hos en psykolog och det känns bra :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Måletisikte - 20 juni 2012 21:55

hej! jag vet att det är jättedålig uppdatering här. Men jag vet inte riktigt vad jag ska skriva? Jag mår inte så bra och jag känner att det är omöjligt och försöka gå ner i vikt då. Gråta och räkna kalorier samtidigt. INGEN BRA KOMBINATION.    ...

Av Måletisikte - 15 juni 2012 19:05

Idag har jag vart ute och springit/ gått igen! (Andra gången för i år)   Det gick bra och jag kände inte av knäna så vi får hoppas att jag slipper göra det också :) Har ju tränat mina knän en del på balnsplatta och sådär så det kan hända att dom ...

Av Måletisikte - 14 juni 2012 22:37

Idag var jag som sagt på ett xtra vaganza möte! Sista gången innan sommaruppehållet. Så nästa träff är inte förens mitten av augusti. Vi fick igenom lite om hur det gick för alla. Alla fick berätta hur det går och hur dom kommer leva i sommar med xtr...

Av Måletisikte - 14 juni 2012 16:02

Hej! Allt rullar på bra. Äter bra men har ändå unnat mig några kakor. Vilket jag ska göra också. Tanken är att tillåta sig att äta lite utan att hela tiden bestraffa sig. Och det har gått ganska bra. Igår tränade jag med min PT och det gick superbra,...

Av Måletisikte - 11 juni 2012 22:30

Åh vad jag känner mig taggad för att gå ner nu. Eller leva hälsosammare och komma igång och röra på mig mer :D Nu gäller det bara att hålla mat och träning på en jämn nivå så det inte spårar ur igen! Lättare sagt än gjort men jag får påminna mig om h...

Skapa flashcards