maletisikte

Alla inlägg den 10 juni 2012

Av Måletisikte - 10 juni 2012 18:09

Hej

Det blev ett långt uppehåll här på bloggen. Men nu är jag tillbaka och är beredd att satsa på min viktminskning igen. Jag har ju inte mått så bra i varken mage eller psykiskt. Funderat mycket och tyckt jag vart tjock. Konstit det där? Man har gått ner så pass mycket men man ska INTE tro att självförtroendet kommer som ett brev på posten för det? Nej man blir inte lycklig av att väga mindre. Det är så mycket mer som spelar roll i livet! Mitt liv har senaste halvåret bara kretsat runt viktnminskning, mat, kalorier och träning. Det har helt enkelt blivit för mycket för mig.


Dom senaste veckorna har jag försökt och ha roligt och försökt att inte tänka så mycket. Jobbar jättemycket med mitt självförtoende. För några veckor sen klarade jag inte av att kolla på mina lår för då bröt jag ihop. Jag var vekligen i BOTTEN och mådde skit.


Nu har jag försökt tänka lite bra tankar om mig själv och jag mår redan bättre och ska fortsätta mot mitt mål och stärka mitt självförtroende. Mina lår är inte dom smalaste, men vad gör det? Jag får försöka lära mig leva med dom och tycka om dom. :) Det blir ju inte bättre för att jag gråter över hur dom ser ut, då blir jag ju bara olycklig. Jag ska träna på att älska min kropp. Livet måste ju vara bra mycket enklare då?


Har dock ändrat mitt mål till 65 kg den 1 jan -13. Det ska gå långsamt för jag ska leva under tiden och inte "gå in i väggen" för att jag har sån hård press på mig själv. Ja, jag vet jag var ju nere på 65 för en månad sen men jag har gått upp och väger nu 71,8.. Tråkigt men det är bara att köra på ändå :) Har ändå lärt mig väldigt mycket av detta snedsteg. Bl.a som jag sa att jag kommer INTE bli lyckiig om jag skulle vara jättesmal och väga 60kg eller mindre.


Har funderat fram och tillbaka hur jag ska gå vidare och just nu skriver jag ner vad jag äter, Undviker kolhydrater men kommer inte ta bort det helt. "började" idag. Prover så först och ser om det händer något på vågen. Annars får jag väll börja räkna kalorier.


 

Tidigare månad - Senare månad
Skapa flashcards